tiistai 19. tammikuuta 2010

Jeeee, meidän pojan lihotuskuuri oli tuottanut tulosta! Syntymäpaino siis 3745, sairaalasta lähtiessä 4 pvän ikäisenä 3530, 16vrk vanhana 3560 ja tänään 20 vrk vanhana 3815! JEEE!
Pituuttakin tässä liki kolmessa viikossa 2,8cm, eli ihan hyvin tuo ukkeli kasvaa. Neuvolatäti sanoi, että pian saadaan myös laskeskeltua sitten sitä pituusennustetta ukkelille, kun alkaa hänen käyrä piirtyä ja kirjasi sekä mun että Tommin pituudet ylös. Saas nähdä, että jääkö ukkeli meidän perheen hukkapätkäksi vai pääseekö jopa isin mittoihin!

Myös ensimmäinen yöni yksinhuoltajana (hihih, mammapalstaläppää) meni ihan upeasti! Mä painuin petiin jo puoli kymmenen korvilla, kun Tommi teki lähtöään töihin. Herättiin sitten vasta kahdelta tankkaamaan ekaa kertaa! Sen jälkeen uni taas maistui molemmille, mutta seuraavista tapahtumista oon edelleen ihan hämmentynyt: mielestäni sängystä alkoi rääkynä kolmelta, jolloin noustiin vaipanvaihtoon ja koska edellisestä täpötäyteen tankkauksesta oli mun mielestä vasta tunti, niin annoin vaan korviketta 40ml kun ei meinannut uni tulla uudestaan. Sitten heitin jätkän takas sänkyynsä ja kömmin itse oman peiton alle, ja jäin kuuntelemaan vauvaölinää. En usko nukahtaneeni, mutta seuraavan kerran kun nousin laittamaan tuttia rääkyapinalle, näytti kello 5.38! Eli mitä ihmettä! Joko mä oon nukahtanut siinä välissä, tai sitten kello on oikeesti ollut viis eikä kolme! Ja mä annoin nälkäselle vaan noin vähän ruokaa!
Seuraava herääminen tapahtukin sitten joskus vasta kuuden ja puol kahdeksan väliin, kun isi oli jo taas kotona ja mun ei tarvinnu kun huikata sille, että tulee hakemaan rääkyjän ja mä jatkoin unia tyytyväisenä vielä hetken ennen neuvolaa ;)

3 kommenttia:

  1. Hienosti on vissiin teidän arki lähtenyt käyntiin? :)

    VastaaPoista
  2. Kyllä vallan ihanasti! Kolme viikkoa hujahtanut siivillä tota ihanuutta ihastellessa ja niin paljon uutta jo ton ikänen hoksaa päivittäin! Tais olla onni, että pysyi nahkayksiössään niin pitkään, kun sitten syntyessään on ollut ihan täysin valmis paketti ja saa vain kehuja neuvolassakin taidoistaan.

    VastaaPoista
  3. Hieno juttu :) Kiva kuulla tuollaisia kommentteja, kun itseä pelottaa se arki aina välillä! Lähinnä oma ja mikan jaksaminen.. Ja onhan se niin, että kiva kun pysyy kauan mahassa, oppii sitten tosi nopeasti, kun on ihan "valmis" syntyessä. :)

    VastaaPoista